Glatt som i halt och färgsprakande

Tog en sväng till biblioteket idag, kände mig sådär mysigt läsande - hade till och med med mig en lista på böcker och författare jag ville ta mig en närmre titt på. Inser att jag nu också måste ta mig i kragen och plöja mig igenom alla dom där haven av text. Har inte läst så mycket senaste åren så en känsla av att ha gett sig ut på djupt vatten finns där. Att läsa är dock en rätt skön ursäkt för att bara ligga stilla och borde därför inte bli något jättestort problem. Sjöfartsnytt av Annie Proulx (kan man ha ett sånt efternamn? kan man använda sig av parenteser i seriös skrift? det här är ju inte seriös skrift) är en bok jag ser fram emot.
Knäckte skärmen lite grand på min kära bärbara (underbara uppblåsbara bärbara). Den har svårt att stå upp själv i vissa lägen nu. Har fått som förslag att jag borde omformatera hårdvaran. Sådant fnissar jag åt. hehe.
Midsommar, sedan kommer sommaren. Så har det alltid varit, hinner aldrig ta in det i tid. Kravlöshet gillas samt uppskattas mer nu än någonsin och frånvaron av sommarjobb skulle knappast kunna vara mer välkommen. "Vad ska det bli av dig?" sjunger Laleh ut från högtalarna. Ja håhåjaja. Vad ska det bli av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0