åkerpalindrom - reser

En dag som någon annan. Förutom att vi endast hade nationella matte b idag, gick faktiskt mycket bättre än min nervositet indikerade. Har som inte tagit matten seriöst alls nu här på slutet. Susade dock genom provet idag och lämnade provsalen med en och en halv timme till godo, som för att vara vanan trogen. Har suttit och spelat gitarr i typ, ojojojsan, tre timmar(?!) sedan jag kom hem.
Märkligt vad tiden rinner en ur händerna. Var det där nyss eller har jag upplevt det överhuvudtaget? Framtiden känns närmre eller i alla fall mer som min, även fast det förflutna är det enda vi säkert har. Fast nej, det kanske var det som har fallit genom fingrarna? Framtiden borde egentligen inte finnas som ett begrepp, det är ju helt enkelt bara nu, om en stund.
Man får inte slösa bort sin ungdomstid hur som helst. Kul ska man ha medan man går och väntar på att bli vuxen, jajjamän, jo seru, det talar man om för oss.
Jag maler på. Bara för att de stora frågorna är lättare. Hur bryter man ner det som är verkligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0