gröt i mitt huvud

Nu e ja tebax. Har haft en skärmfri vecka och sådär. Tänkte att man skulle få grymt mycket tid över, så blev det kanske inte riktigt. Fast man märkte hur otroligt lat man har blivit. Hitta på något, vad är det? Ge mig en dumburk och jag ska snällt ligga still medan samhället matar mig med underhållning. Fysikprov, känner jag en skyldighet att skriva här. Som om det vore meningen med livet. Gud och Jesus och sånt där tar det emot lite mer att skriva om. Tänk om jag skriver fel, och genom det jag skrivit eller sagt råkar avskräcka någon eller ge någon en fel bild av Gud eller vad det innebär att vara kristen. Om alla resonerade så, hur skulle det då gå med religionen? Skulle fanatikerna hålla käft och folk därför inte bli lika skrämda, eller skulle det religiösa drunkna i den materialistiska världsbilden? Det är lite konstigt. Och tänk om jag verkligen tror på att Gud och Jesus är allt det dom säger i Bibeln att dom är, hur mycket går inte så många människor miste om under sin tid här på jorden? Blir så svårt att möta icke-troende i diskussion. Är det ett tecken på att den kristna tron inte håller? Allt det övernaturliga Bibeln talar om. Tror jag mer på det än mina okristna medmänniskor? Är jag nån sorts lunatic som frånser fakta och den bevisade världsordningen? Mja typ då. Om det är det jag måste vara/göra för att få ha det här hoppet, den här livskamraten och högre målet i mitt liv. "Var inte rädd" står det i Bibeln 365 gånger, en för varje dag. Att inte vara rädd för att göra fel. Att inte vara rädd för att jag genom att säga eller leva fel ska få dig att vända ryggen till något fantastiskt. Jag tror ju faktiskt på att för precis dig så finns det otrolig kärlek och en otrolig möjlighet.
-
"Flum flum flum. Livet är ju inte mer än vad man kan se och ta på, dagis utbildning a-kassa jobb blanketter matrabatter turkietresa vart femte år fredagsfesten hunden som kräks på mattan graviditeten vinterpromenaden små prickar i ett mikroskåp som bevisar att allt vi gör är en slump som dömt oss till att leva tills vi dör toalettrengöring söndagsmiddag pensionen fysikprovet julhandeln tandställningen den där jobbiga stunden en minut innan väckarklockan ringer." Vem ville inte att magi skulle finnas när vi var små? Men sen kom det någon och berättade att man inte kan trolla. Var det där någonstans hoppet för oss dog?
-
Näe. Kan inte måla upp så att folk förstår vad det innebär att ha en tro. Pratar jag om det kan jag få respekteras, men att ta till sig något som ett evighetsljus måste verka förbaskat krångligt. Men jag bara önskar att du kunde göra det. Snälla bli kristen. Eller nåt. Fundera seriöst på det iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0