Hey I made it

Har försatt mig i en knipa. Nu är klockan 22.00 igen men jag har fortfarande 50 sidor kvar på Flickan som lekte med elden. (Nej, jag har inte läst den förrän nu, började men slutade igen där nån gång i åttan, tycker dock det är lite pinsamt att det här inte blivit av förrän nu. Nog med ursäkter!) Vet ju att det kommer bli så att jag läser ut den ikväll men jag behöver ju sova. Allt som oftast inga åtta timmar för mig inte. Det är som det är.
Idag har varit en bra dag trots lite stressigheter. Jag gillar att spela gitarr, att läsa och tror nog jag kan gilla skolan också när jag känner att jag håller jämna steg med pressen. Läs: helst ligger lite före.
Underbara, underbara Clara. Blir alldeles pirrig och varm av hennes bilder av hösten och vintern!
Sånt där man absorberas av är kul. Man glömmer tiden, går in helt i existensen, det man har för händer. Händer mig t.ex. under fysikprov. Jag vet, jag är stöööörd.
*
Satt på bussen och bjussade på satsuma. Fruktansvärt massa frukt, folk gick förbi, det fick förbli folktomt i mitt hav av orange. Orkade inte hålla taget så hela lagret hälldes ut i lokaltrafiken, värsta moralpaniken. Fruktlöst att slösa med naturtillgångar på bussmittgångar i septemberljuset. Det blev en smet i gruset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0